17.YÜZYIL BAROK HEYKEL SANATI VE GIAN LORENZO BERNINI
- 17.yüzyıl İtalyan Barok Sanatı'nda heykeltıraşların misyonu Katolik ruhunu canlandırmak ve kuvvetlendirmektir.
- Bu propagandayı yaparken heykeltıraşlar izleyiciyi maksimum şekilde etkileyebilmek isterler. Bunun için de:
- 1. Heykeller teknik açıdan en iyi şekilde verilirdi.
- 2. Figürlerin psikolojik hallerini verebilmek. Bunun için: abartılı formlar, jest ve mimikler, derinlik illüzyonları, teatral bir sahne
- 3. Heykelin özü ne olursa olsun formu her zaman güzel ve çekici olurdu.
- 4. Rönesan gibi stabil ve frontal duruşlu heykeller yerine, Barok dönemde dinamizm ve devingenliği yüksek, dört yönden izlenebilen kompozisyonlar yaratılırdı.
GIAN LORENZO BERNINI (7 Aralık 1598 - 28 Kasım 1680)
- Keçi Amalthea Bebek Zeus ve Genç Satir'i beslerken
- Aziz Lawrence'ın Şehit Edilişi
- Lanetli Ruh
- Scipione Borghese'nin Büstü
- Aeneas, Anchises ve Ascanius Truva'dan Kaçarken
- Persephone'nin Hades Tarafından Kaçırılışı
- Apollo ve Daphne
- Davut
- Papa VIII.Urban'ın Büstü
- Baldeken (Bronz,Aziz Peter Katedrali), Kiliselerde sunak ya da mezarın üzerini örten, genellikle de 4 sütun üzerine oturtulmuş, üzeri örtülü, dışa açık yapılara verilen isimdir.
- VIII.Urban'ın Mezar Anıtı
- Cathedra Pedri ve Dört Ayak Dekorasyonu
- Aziz Longinus
- Barcaccia, (Traverten, İspanyol Meydanı, Roma)
- Triton, (Traverten, İspanyol Meydanı, Roma)
- Azize Teresa'nın Vecdi
- Dört Nehir Çeşmesi, (Traverten, Roma)
- Aziz Peter'in Tahtı
- XIV.Louis'in Büstü
- XIV.Louis'in Atlı Heykeli
- Scala Regia,(Vatikan)
- Konstantin'in Atlı Heykeli
- Fil ve Obelisk
- VII.Alexander'ın Mezar Anıtı
FRANCESCO BORROMINI (1599-1667)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder