9 Nisan 2017 Pazar

Barok Resim ve Heykel Sanatı




17.YÜZYIL BAROK HEYKEL SANATI VE GIAN LORENZO BERNINI
  • 17.yüzyıl İtalyan Barok Sanatı'nda heykeltıraşların misyonu Katolik ruhunu canlandırmak ve kuvvetlendirmektir.
  • Bu propagandayı yaparken heykeltıraşlar izleyiciyi maksimum şekilde etkileyebilmek isterler. Bunun için de:
  • 1. Heykeller teknik açıdan en iyi şekilde verilirdi.
  • 2. Figürlerin psikolojik hallerini verebilmek. Bunun için: abartılı formlar, jest ve mimikler, derinlik illüzyonları, teatral bir sahne
  • 3. Heykelin özü ne olursa olsun formu her zaman güzel ve çekici olurdu.
  • 4. Rönesan gibi stabil ve frontal duruşlu heykeller yerine, Barok dönemde dinamizm ve devingenliği yüksek, dört yönden izlenebilen kompozisyonlar yaratılırdı.
GIAN LORENZO BERNINI (7 Aralık 1598 - 28 Kasım 1680)
  • Keçi Amalthea Bebek Zeus ve Genç Satir'i beslerken
  • Aziz Lawrence'ın Şehit Edilişi
  • Lanetli Ruh
  • Scipione Borghese'nin Büstü
  • Aeneas, Anchises ve Ascanius Truva'dan Kaçarken
  • Persephone'nin Hades Tarafından Kaçırılışı
  • Apollo ve Daphne
  • Davut
  • Papa VIII.Urban'ın Büstü
  • Baldeken (Bronz,Aziz Peter Katedrali), Kiliselerde sunak ya da mezarın üzerini örten, genellikle de 4 sütun üzerine oturtulmuş, üzeri örtülü, dışa açık yapılara verilen isimdir.
  • VIII.Urban'ın Mezar Anıtı
  • Cathedra Pedri ve Dört Ayak Dekorasyonu
  • Aziz Longinus
  • Barcaccia, (Traverten, İspanyol Meydanı, Roma)
  • Triton, (Traverten, İspanyol Meydanı, Roma)
  • Azize Teresa'nın Vecdi
  • Dört Nehir Çeşmesi, (Traverten, Roma)
  • Aziz Peter'in Tahtı
  • XIV.Louis'in Büstü
  • XIV.Louis'in Atlı Heykeli
  • Scala Regia,(Vatikan)
  • Konstantin'in Atlı Heykeli
  • Fil ve Obelisk
  • VII.Alexander'ın Mezar Anıtı
FRANCESCO BORROMINI (1599-1667)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder